Reunió de la Junta de Personal d’Eivissa i Formentera amb la DG de personal docent

El dimecres passat es va dur a terme la desitjada reunió entre els representants sindicals membres de la JPDNU. Va ser una reunió intensa de 3 hores i mitja on es parlà de moltes qüestions, encara que n’han quedat moltes més per a tractar. Les sensacions són essencialment positives. Els representants sindicals vam percebre una bona sintonia i molt bones paraules. Encara que sembli estrany els representants de la Conselleria van estar d’acord amb nosaltres en pràcticament tots els problemes que l’educació a Pitiüses té.

Malauradament, la sensació positiva també té un costat negatiu. El reconeixement de problemes per part de qui gestiona no necessàriament implica la posada en marxa de solucions. Els diferents sindicats no només posam sobre la taula els problemes, en molts casos aportam també possibles formes de solventar-los i sempre hi ha dues respostes: no hi ha pressupost i això s’ha de canviar a Madrid per a poder-ho canviar a les comunitats.

Davant aquesta situació, vam animar la Conselleria que aprofiti la conjuntura política que fa que el Govern Central mostri la disposició de fer canvis en aspectes com la llei o el sistema d’oposicions per portar les propostes de les Illes, sobretot perquè en les modificacions que es puguin fer es tenguin en compte les particularitats de les Illes.