Alternativa

Sindicat Docent

Comissions de serveis: modificacions

La Direcció General de Personal Docent ens ha fet arribar les modificacions que ha fet després de la reunió amb els sindicats a la mesa de dia 27/03/19 

-els opositors del 2017 i del 2018 que hagin obtingut la seva primera destinació definitiva no poden demanar comissions de serveis. S’exceptuen, però, dues situacions: per motius de conciliació de vida laboral-familiar amb fill menor de sis anys o per renovació de càrrecs directius, només si ho han estat aquest curs (per tant, no es poden nomenar nous càrrecs amb opositors).
-és obligatori haver concursat. S’exceptuen tres situacions: situació sobrevinguda posterior al concurs d’enguany (27nov2018); ser director d’un centre; i la resta de motius, ara bé, en aquesta última excepció podran fer ús de les comissions per la resta de motius sense concursar només dues vegades (dit d’una altra manera, cada dos anys tothom haurà de concursar excepte els directors).
-els motius:
i) s’eliminen els altres motius que la DG haurà de valorar discrecionalment, per tant, només es poden demanar comissions de serveis per un dels motius que es relacionen a la norma;
ii) les malalties han de ser greus i han de venir informades pel servei públic de salut o entitat concertada;
iii) l’atenció a un familiar de 1r de grau es vincula al radi de km fixat per a cada illa;
iv) la conciliació de la vida familiar i laboral implica tenir un fill menor de sis anys i també es vincula al radi de km fixat per a cada illa; v) el radi de km serà el que estableix la llei de funció pública, 25 km, per a tothom, excepte Menorca i Eivissa que serà de 20 km;
vi) dins la causa per motius personals s’incorpora un nou motiu quan en un dels anteriors (malaltia, familliar o conciliació) la comissió suposa un canvi d’illa;
vii) en les raons de servei, s’eliminen les comissions de canvi d’especialitat en el mateix centre (afecta a primària), també s’eliminen les comissions d’orientadors per accedir a IES o CEIPs;
viii) en general, s’ha corregit la documentació acreditativa de cada un dels motius en un exercici d’objectivitat i transparència (per exemple, per demanar comissions de serveis per coordinadors o altres projectes de centre cal haver incorporat aquesta coordinació o projecte en la PGA d’enguany i almenys ha d’haver estat valorada en la memòria final del curs passat).
-es canvia l’odre d’adjudicació de manera que els motius per malaltia greu passen a adjudicar-se en segon lloc.
Des de la DG s’està acabant d’enllestir la resolució de comissions amb els darrers canvis; la idea és publicar la resolució la primera setmana de maig i el termini de participació s’iniciarà just després de la la publicació definitiva del concurs de trasllats de primària (previsiblement del 24 al 30 de maig).

 

Comissions de serveis: modificacions

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaçat dalt de tot