Aquesta setmana hem pogut llegir com la Conselleria d’Educació anunciava a so de bombo i platerets la reducció de l’horari laboral setmanal dels docents dels centres públics dels Illes Balears, i que així complien amb un punt més de l’Acord Marc 2023-2027.
Des del sindicat Alternativa hem de dir que això és una aixecada de camisa, no es redueixen les hores lectives, es redueixen les hores de treball fora dels centres.
Això es tradueix en què el Sr. Vera segueix sense complir el seu compromís de reduir les hores lectives dels docents, que seguiran amb una càrrega extra per al pròxim curs perquè no es milloren les condicions laborals del personal docent dels Illes Balears.
Als docents d’infantil, primària i secundària, se’ls lleva una hora de permanència al centre i 1’5h de dedicació fora del centre.
Els docents d’infantil i primària hauran de romandre 29 hores setmanals al centre, de les quals 25 tenen caràcter de lectives (docència directa als alumnes, coordinacions lectives i dedicació a càrrecs) i 4 de complementàries. Les 6 hores restants s’hauran de dedicar a preparar les activitats docents, a la formació permanent o qualsevol altra activitat pedagògica complementària i no s’han de fer necessàriament al centre.
On és el compromís de reduir les hores lectives de docència directa a 23h?
Els docents de secundària, han de romandre 29 hores al centre i 25 s’han de dedicar a activitats lectives i complementàries (classes, guàrdies i vigilàncies de pati, tutoria de l’alumnat i atenció a les famílies, etc.). Les 4 hores restants de permanència al centre s’hauran de dedicar a reunions d’equips docents, de claustre o activitats en el centre degudament programades, mentre que les 6 restants, fins a completar l’horari laboral, s’hauran de dedicar a activitats relacionades amb la docència i la formació permanent fora del centre.
On és el compromís de reduir les hores lectives de docència directa a 18h?
6 hores fora del centre per activitats relacionades amb la docència i la formació permanent fora del centre, no donen per dur a terme cursos de formació, fer programacions, preparar les classes, preparar materials didàctics, preparar exàmens, corregir deures, corregir treballs, corregir exàmens, etc?
És una aixecada de camisa!
A més a més, que no es redueixen les hores lectives va en detriment de les diferents coordinacions dels centres. I, en conseqüència, de la qualitat de l’educació pública.
Volem recordar que la reducció d’hores lectives és una mesura que afavoreix també la contractació de docents interins. Així com, millorar la vida en el centres i vetllar per la salut mental i emocional del personal docent.