Demanam la millora de recursos tècnics i humans, així com la subsanació de les errades produïdes.

El Sindicat Alternativa lamenta els problemes tècnics dels últims tràmits de gestió d’interinitats i demana la millora de recursos tècnics i humans, així com la subsanació de les errades produïdes.

Després dels canvis introduïts per Conselleria al sistema d’interinitats, els continuats errors informàtics contribueixen a la incertesa laboral d’aquest col·lectiu i empitjoren la situació laboral i personal de molts dels docents participants.

Com ja és habitual,  el sistema informàtic de la Conselleria d’Educació no ha funcionat bé durant el tràmit d’aquest cap de setmana, que és un dels més importants, posat que s’adjudiquen al voltant de 1000 llocs de feina per a docents. Recordem que en el tràmit de la tria del mes d’agost ja hi va haver problemes. Molts docents van haver-lo de repetir quan detectaren que no els apareixien places seleccionades com a “d’especial dificultat”. En altres casos, aquests canvis han provocat que s’incompleixi el sistema de mèrits adjudicant places a docents amb menys puntuació que altres que han quedat a l’expectativa.

Un dels problemes principals ha estat que a moltes places no apareix la data prevista de fi i això ha provocat que s’hagi de triar sense saber les característiques de la plaça a què optaven i això pot ocasionar que el barem d’interins es vegi afectat.

També cal afegir que el sistema informàtic ha fallat ja que la mateixa plaça apareixia com a substitució o com a vacant, depenent del moment del tràmit. O que no es canviaven les dades personals i de comunicació.

Reclamam també i de forma urgent la millora de recursos tècnics i humans per tal de garantir un bon funcionament informàtic dels diversos tràmits que han de fer els docents al llarg del curs. Sabent que, com a tot el que afecta a la Conselleria d’Educació, el més necessari és un augment en el seu pressupost tant tècnic com de recursos humans.