Curs 20/21…Així, no!

El sindicat Docent Alternativa ha votat en contra de l’esborrany de la resolució de les instruccions de principi de curs 20/21 que ha presentat la Conselleria d’Educació en coordinació amb la conselleria de Salut del Govern de les Illes Balears en la continuació de la Mesa sectorial d’educació.

Aquest document preveu un canvi substancial en les condicions laborals dels docents que, malgrat la situació excepcional, no es poden assumir de cap manera: augment d’hores lectives, reducció d’hores de coordinació, augment de burocràcia…

S’ atorga als docents una responsabilitat en aspectes de salut i protecció dels quals no ens en podem fer responsables perquè no som experts ni és la nostra feina.

Es plantegen mesures de higiene-ficció, més pròpies d’un estament militar que d’una escola. En cas d’aplicar-se, els docents haurien d’estar més pendents de fer complir els protocols que de poder fer la seva feina. No s’ha de menystenir el paper dels centres educatius. A més, veiem molt complicat que es compleixin les distàncies de seguretat previstes, degut a la insuficiència d’espais als centres.

I, com sempre, ens falta conèixer del cert alguns aspectes importants per poder aplicar els protocols. A hores d’ara, no sabem de manera oficial ni el pressupost ni el número total de docents que serà l’encarregat de dur-lo a terme. Lamentem aquesta pèrdua de transparència del govern que la va instaurar. Això ens dona peu a pensar que la situació, com a mínim, no millorarà.

Tot això són línies vermelles que no podem deixar passar per alt.

Si la normativa continua endavant,  els plans de contingència hauran de ser aprovats pels claustres.

A més, recordem que dimarts passat, Alternativa va decidir no quedar-se a la mesa extraordinària perquè va ser plantejada com purament informativa d’una resolució que ja havia estat decidida de manera unilateral per part de l’Administració. De fet, el Conseller havia fet una roda de premsa per presentar la Resolució quan a nosaltres ens havia lliurat el text de 71 pàgines, dues hores abans de la reunió.

Per a ALTERNATIVA ,la Mesa Sectorial implica una negociació després d’haver fet un estudi de tot allò que representa.
Recordem també que no hem tingut Mesa Sectorial per tractar dels criteris de quota i que l’any passat ja no n’hi va haver. Es va incloure en les instruccions la pròrroga dels criteris del curs anterior (2018-2019).

Curs 20/21…Així, no!