Divendres dia 24 de gener es va constituir la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos de Personal docent.
En primer lloc, es van designar els càrrecs de President i Secretari de la Comissió.
Aquest any el càrrec de Presidenta l’ ocuparà Rafaela Sanchez en nom de l’Administració i el de Secretari per Francesc Xavier Alomar (STEI, representant de la part social ) i decidirem que cada any es renovaran aquests càrrecs alternant presidència i secretaria entre l’administració i representats part social.
Els sindicats aniran ocupant el càrrec segons el percentatge de representació obtinguda.
Seguidament discutirem i aprovàrem el reglament que regirà la Comissió.
Pel que fa a l’estat actual del Servei de prevenció de riscos laborals, ens informaren que a Mallorca disposen del local al Gremi de Sabaters , 68-2b al polígon de Son castelló on disposen de l’edifici, aparells necessaris i estan acaban d’ adequar el local per a poder començar a treballar amb el personal docent de la zona de Palma. De moment compten amb 3 metges de salut, 2 infermers, 4 tècnics i 1 administratiu.
Tenen previst també en breu la dotació d’un tècnic a Menorca i un a Eivissa i Formentera per poder començar a treballar en aquestes zones amb personal propi. De totes maneres de moment s’ha subcontractat el servei amb l’empresa Previs per poder donar cobertura als casos que ja s’han de tramitar a les Illes.
Actualment s’estan fent les avaluacions de risc del cos de mestres i properament es farà el del cos de secundària i de formació professional per part dels tècnics de prevenció per després fer una formació a tots els docents.
Un altre punt de dia que va quedar pendent de votar va ser l’ obligatorietat o no dels exàmens de salut.
S’ha de decidir si fer passar un examen previ de salut a totes les persones que vulguin formar part del col.lectiu docents i també als col.lectius en risc. com decidir també la voluntarietat dels exàmens de salut periòdics per a tots els docents que ja estan treballant actualment dins la CAIB.
Aquest punt es va deixar per a la propera sessió, ja que hi ha certs punts on els sindicats no hi estàvem d’acord i teníem dubtes de cara a la seva aplicació: quin seria el contingut dels exàmens i quines les conseqüències pels aspirants en cas que fossin no aptes.
En aquest punt, no es va fer votació i demanàrem més informació i documentació per tal que a la propera reunió ens puguem posicionar en relació aquest tema.
Una altra apartat important de la reunió va ser l’explicació del Procediment de canvi o adaptació de llocs de feina per motius de salut (AEML) que es farà de manera similar a com es fa a funció pública.
Al torn obert de paraules des de el Sindicat Alternativa varem demanar que es doti als centres educatiu d’armaris de seguretat pels laboratoris de física i química per evitar riscos amb els productes químics.