Alternativa

Sindicat Docent

Un curs ple d’incerteses

El curs 22/23 ha començat avui, 1 de setembre, als centres escolars de les Illes Balears.

Des del Sindicat Alternativa Docent, volem donar la benvinguda a aquest nou curs que estarà marcat per la incertesa generalitzada per  molts aspectes:

-L’aplicació de LOMLOE implicarà un augment de feina significativa per als docents. El currículums definitius s’han conegut durant el mes d’agost. Malgrat les crides a la calma per part de la Conselleria, molts docents, per dur la tasca de programació del curs amb la cura que requereix, hauran de desenvolupar les SITUACIONS D’APRENENTATGE) amb urgència. Entenem que no són les condicions adequades per treballar en el món educatiu.

-Aquest curs també veurem com s’inicia el desplegament de Llei d’educació de les Illes Balears. Això s’hauria de fer mitjançant la negociació i amb la participació activa de la comunitat educativa.

-Durants aquest curs, molts docents poden veure la seva situació administrativa i contractural pot veure’s modificada pel concurs de mèrits en el marc de l’estabilització que promou el Ministeri. Encara ara només coneixem un esborrany.

-A més, és un curs que estarà marcat per les properes eleccions a les institucions locals, a Consells Insulars i al Govern de les Illes Balearsutonòmiques, nacionals, etc). Demanem a la Conselleria que acabi de tancar un ACORD DE MILLORA per als docents de les Balears: complement d’insularitat, actualització del salari, carrera professional, establir les 18h i 23h lectives. Ara s’acaba el termini per poder dignificar la funció docent, que tant ha donat durant els anys més durs que recordarem.

Un altre punt imprescindible per aquest curs és la millora urgent del sistema informàtic per permetre poder fer tots els tràmits amb les millors condicions i sense errades, que depenen del Govern de les Illes Balears.

Un curs ple d’incerteses

Desplaçat dalt de tot

Descobriu-ne més des de Alternativa

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint