S’acaba el trilerisme financer: recuperem el 2%

Durant el 2020, el Govern de les Illes Balears va congelar el salari dels docents del sistema públic d’educació i de la resta de treballadors públics fent una maniobra que, des d’Alternativa, vam qualificar de “trilerisme financer” perquè per complir amb la normativa estatal van rebaixar la part del salari que depèn del Govern Balear.

Ara, després de gairebé dos anys, han decidit que, a partir de gener, es donen les condicions adequades per pagar i desfer aquesta injustícia en un context d’inflació desbocada que ha provocat una enorme pèrdua en el poder adquisitiu.

A més, recordem que el Govern de les Balears demana per a l’empresa privada tot el que el mateix Govern incompleix amb els seus treballadors públics.

Els anys de la COVID els docents van adaptar-se a la nova situació de manera ràpida sense deixar de banda cap alumne, fent dobles jornades i posant al servei de la docència recursos materials i tecnològics propis.

Exigim, una vegada més, negociar i equiparar la carrera professional dels docents i que es faci efectiu el seu pagament.

Premsa:

S’acaba el trilerisme financer: recuperem el 2%