Dimarts dia 3 de maig, vam assistir a la Mesa tècnica de la DG de Planificació. El director general de Planificació, Antoni Morante, ens va presentar el segon esborrany dels currículums d’Educació Infantil i d’Educació Primària. Aquests esborranys encara poden tenir modificacions perquè han de seguir el procés de consultes i no serà fins a l’estiu que seran publicats.
Reconeix que el canvi és profund, però necessari per no haver de mantenir els currículums actuals un curs més. Hi ha un calendari d’aplicació de la llei estatal que cal respectar. Admet que tot es troba immers dins una activitat accelerada i que per això han proposat als equips directius dels centres una flexibilització en l’aplicació dels currículums i un acompanyament des d’Inspecció Educativa.
Altres mesures que s’han pres per facilitar la tasca dels centres són: una formació específica començada al mes de març a la que han participat una o dues persones del cada centre. Aquestes persones han de traslladar la formació al seu centre d’aquesta manera ampliar-ne la difusió de forma més ampla. Es complementarà amb formacions online que també s’oferirà en FeC al primer trimestre del curs 22-23. Finalment, la publicació de models de Situacions d’aprenentatge els quals ajudaran a entendre millor els canvis de metodologia i avaluació. Aquests models s’aniran ampliant al llarg del pròxim curs.
Alternativa va tornar a insistir en el fet que hagués estat més valent i empàtic per part de la Conselleria d’ajornar l’aplicació de la llei a causa de la situació d’esgotament postpandèmica dels docents. Hem tornat a reivindicar la necessitat de baixar les ràtios que ja contemplava el primer Acord Marc de 2016. Una altra de les nostres reivindicacions és la reducció d’hores lectives, així com l’augment del sou i la reversió de les retallades salarials.
Totes les Al·legacions i les respostes d’aquestes es poden consultar al Portal de Transparència de la pàgina web de la Conselleria. Us en deixem els enllaços:
Al finalitzar la reunió, la directora general de Personal, Rafaela Sánchez, ens va facilitar l’esborrany de l’acord de govern per a l’estabilització del personal funcionari. Aquest esborrany ha de ser presentat i ratificat, si escau, per la Conselleria d’Hisenda.
Desglosat de les places per cossos, nivell i per illes i per procediment (concurs o concurs-oposició)
CONCURS
CODI | COS | NIVELL | Places totals
Places per illa |
590 | Professors d’ensenyament secundari | A1 | 1699
Mallorca, 1222 Menorca, 147 Eivissa, 299 Formentera, 31 |
591 | Professors especialistes en sectors singulars de formació professional | A2 | 73
Mallorca, 48 Menorca, 7 Eivissa, 14 Formentera, 4 |
592 | Professors d’escoles oficials d’idiomes | A1 | 29
Mallorca, 22 Menorca, 3 Eivissa, 3 Formentera, 1 |
594 | Professors de música i arts escèniques | A1 | 33
Mallorca, 18 Menorca, 11 Eivissa, 4 |
595 | Professors d’arts plàstiques i disseny | A1 | 19
Mallorca, 11 Menorca, 1 Eivissa, 7 |
596 | Mestres de taller d’arts plàstiques i disseny | A2 | 3
Mallorca, 1 Menorca, 1 Eivissa, 1 |
597 | Mestres | A2 | 698
Mallorca, 476 Menorca, 44 Eivissa, 168 Formentera, 10 |
CONCURS OPOSICIÓ
Codi | Cos | Nivell | Places totals
Places per illa |
---|---|---|---|
590 | Professors d’ensenyament secundari | A1 | 48
Mallorca, 17 Menorca, 9 Eivissa, 20 Formentera, 2 |
591 | Professors especialistes en sectors singulars de formació professional | A2 | 10
Mallorca, 3 Menorca, 2 Eivissa, 4 Formentera, 1 |
592 | Professors d’escoles oficials d’idiomes | A1 | 1
Mallorca, 1 |
594 | Professors de música i arts escèniques | A1 | 19
Mallorca, 10 Menorca, 3 Eivissa, 6 |
595 | Professors d’arts plàstiques i disseny | A1 | 9
Mallorca, 5 Eivissa, 4 |
596 | Mestres de taller d’arts plàstiques i disseny | A2 | 1
Eivissa, 1 |
597 | Mestres | A2 | 4
Mallorca, 4 |