Alternativa

Sindicat Docent

PRORROGAR LES RÀTIOS NO ÉS MILLORAR, ÉS DESMANTELLAR L’EDUCACIÓ PÚBLICA

Des del 2014, any que va néixer Alternativa, demanam la reducció real de ràtios.

 

Des de fa més de 10 anys, continuam amb les mateixes ràtios. Al document de quotes docents i de ràtios del proper curs, hem comprovat que segueixen igual. 

 

La reducció de ràtios no és només una reivindicació sindical, sinó una exigència legal i una necessitat pedagògica. Diversos estudis i experiències internacionals demostren que les ratios baixes estan directament relacionades amb una millor qualitat educativa, ja que permeten als docents dedicar més temps a cada estudiant, detectar dificultats a temps i adaptar l’ensenyament a les necessitats específiques de cada alumne.

 

Des del Sindicat Alternativa ja hem recordat que la Llei Educativa Balear no és una simple declaració d’intencions; és una eina jurídica que obliga a prendre mesures concretes per millorar el sistema educatiu. També volem referència a l’Acord Marc signat al febrer de 2023 es fa referència a la reducció progressiva de ràtios en un termini de 4 anys però ja n’han passat dos i seguim ben igual. 

 

Reduir les ràtios no és només una qüestió de recursos, sinó de voluntat política i compromís amb una educació pública, equitativa i d’excel·lència. També és un compromís amb la comunitat educativa: docents, famílies i alumnat. 

 

Som conscients que aquest Govern amb qui té el vertader compromís és amb l’educació concertada. Hem vist que en els darrers dos anys han augmentat considerablement els seus pressupostos en detriment de les millores a l’escola pública com per exemple el pla de reducció de ràtios, la reducció horària del professorat, l’actualització del fons social congelat des del 2002…entre moltes altres coses. 

 

Des de Alternativa Docent seguirem lluitant per una veritable reducció de ràtios i per fer una aposta per l’educació pública. 

 

PRORROGAR LES RÀTIOS NO ÉS MILLORAR, ÉS DESMANTELLAR L’EDUCACIÓ PÚBLICA
Desplaçat dalt de tot