Nova Ordre de Serveis d’Orienació

A la mesa sectorial  de dia 30/10/18amb presència de la Directora Gral. de Personal Docent i el Director d’innovació i comunitat educativa s’ha tractat l’esborrany Projecte d’Ordre (el tercer que s’ha presentat) que regularà els serveis d’orientació educativa, social i professional.

Alternativa ha votat a favor del document sempre i quant es tiguessin en compte una sèrie d’esmenes que

S’ha demanat al Director General si amb aquesta ordre la intenció és acabar amb els orientadors dels EOEP en passar els orientadors als CEIP, la resposta a dit que no, que és un servei i serà necessari per a la reorganització.

Se li ha fet l’esmena que no es menciona l’FP en aquest projecte d’Ordre.

També se li ha fet menció que el fet que hi hagi Orientadors en horari de Primària i Secundària suposarà un greuge comparatiu que s’haurà de solucionar.

Alternativa a demanat que els orientadors que hagin d’anar a centres concertats siguin gestionats i contractats des de la Conselleria.

Un punt en què tots els sindicats hem coincidit és en el fet que cal fer una mesa per aclarir i negociar el concepte d’itinerància, on justament aquest col·lectiu és el que es veu més afectat.

Les places en aquest col·lectiu passaran a ser plantilla quan passin els tres anys de ser ocupats de forma contínua, com a la resta d’especialitats, si bé hi ha places en les quals per la seva dificultat caldrà veure com s’articulen.

S’ha admès la demanda d’introduir per als EOEP, la funció de coordinar-se entre si, tal com ja es preveia per als EAP.

Aquest Projecte d’Ordre ha de passar pel Consell Escolar de les Illes Balears, pel que els sindicats podrem tornar a veure la redacció final i fer més aportacions.

bdr

Nova Ordre de Serveis d’Orienació