És cert que l’èxit en educació no depèn d’un únic factor. Hem de tenir en compte metodologies, motivació, adequació de curriculums al moment actual… i sobretot una ràtio més baixa que afavoreixi l’implementació d’altres mesures.
La lluita per les ràtios ve de lluny i ha de continuar. És una mesura tan efectiva com imprescindible per aconseguir una educació pública de qualitat en la qual tot l’alumnat rebi l’atenció que necessiti.
A les Balears, a cada nova matrícula, s’incrementa el total d’alumnat matriculat en un sistema que manté,en termes generals, els mateixos docents que en cursos anteriors.
Segons les xifres publicades per la mateixa Conselleria d’Educació i Formació Professional, tindrem 3100 nous alumnes. D’aquesta manera, la ràtio d’alumne/aula s’incrementa considerablement.
La falta persistent de pressupost i d’infraestructures no fa més que impossibilitar una millora necessària per poder començar a comparar-nos amb les grans potències educatives europees. S’ha demostrat que una ràtio més baixa és la gran innovació educativa que el sistema necessita.