Ahir horabaixa es reuní el ple del Consell Assessor del calendari escolar per tal de revisar la proposta de resolució de la Conselleria per al calendari escolar 2019-20.
No hi ha novetats destacables respecte a l’any passat: es manté la possibilitat que els centres triïn dos dies de lliure disposició, i s’han ajustat les dates d’inici i final dels estudis de l’EASDIB, d’acord amb la petició del mateix centre.
No es va poder fer videoconferència amb Menorca i Eivissa perquè va “caure” la xarxa Internet.
Es van fer al·legacions sobre el fet que l’alumnat de 2n de batxillers faci la recuperació a final de juny i sobre l’inici de curs a secundària i batxillerat, es va demanar que el primer dia es reservi per fer solament les presentacions i que el dia següent comencin les classes realment. En el mateix sentit els directors de secundària van manifestar que a principi de setembre, hi ha molt pocs dies per preparar el curs, i perquè el professorat es coordini. Els pares van demanar que s’òbriguen més els centres escolars (horabaixa, cap de setmana, etc.).
Es va votar el calendari proposat amb 23 vots a favor i 2 en contra, encara que l’administració va recordar que la votació no és vinculant perquè la tasca de la comissió és sols la d’assessorar.
Van quedar pendent de posar les festes oficials de la comunitat autónoma que encara no s’han publicat. S’afegiran quan el govern les publiqui: dia 1 de març cau en diumenge, passarà a dilluns?
Al final, i sense ànim d’obrir debat, la representant del CEIB va comentar que ella fa feina a Calvià i que els centres obriran cada dia i que caldria pensar que hi hagi infants que estiguin 365 dies a l’escola. És un tema per reflexionar no sols des d’Educació sinó també des del món laboral i empressarial.