Alternativa

Sindicat Docent

La reducció d’horari del professorat d’infantil i primària: una estafa encoberta

El sindicat Alternativa denuncia que la suposada reducció de jornada a 29 hores per als mestres d’infantil i primària és, en realitat, una mesura insuficient i enganyosa.

 

Tot i que s’ha venut com una millora de les condicions laborals del professorat, la realitat és una altra: les anomenades “hores exclusives” no cobreixen les necessitats reals del treball docent ni permeten la dedicació pedagògica que els centres requereixen.

 

Des d’Alternativa exigim una jornada real de 23 hores lectives + 2 hores de treball personal dins l’horari lectiu, que permeti preparar classes, corregir, planificar i coordinar-se amb l’equip docent sense haver de fer hores extra no reconegudes.

 

A més, denunciam que les coordinacions diverses (de cicle, de nivell, de projectes, etc.) es resten de les hores lectives, fet que sobrecàrrega encara més el professorat i redueix el temps de contacte directe amb l’alumnat.

 

En la professió docent, només es redueix càrrega de feina si es redueixen les hores lectives, el número d’alumnes per aula i la càrrega burocràtica associada.

 

Des d’Alternativa consideram que la reducció d’hores ha de ser real i efectiva, no una simple operació cosmètica per aparentar millores que no arriben a les aules. El compromís amb l’educació pública passa per millorar les condicions de qui la fa possible cada dia: els mestres.

 

 

La reducció d’horari del professorat d’infantil i primària: una estafa encoberta
Desplaçat dalt de tot