Alternativa

Sindicat Docent

El preu de la segregació lingüística a les Illes Balears

El PP de Marga Prohens ha venut l’educació de les Illes Balears i la convivència als centres escolars en la negociació pels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma per a l’any 2024.

En el tràmit parlamentari, han posat preu a la separació de l’alumnat de les Illes Balears, sota l’amenaça de VOX de no aprovar els pressupostos del Govern Prohens.

Justificant-se en la “lliure elecció de centre” i la “llibertat de tria dels pares”, contravenen totalment l’Estatut d’Autonomia i tota normativa existent a les Illes Balears pel que fa a llengua i a escolarització. A més, els alumnes perdran el dret a rebre l’educació i, per tant, ser competents en les dues llengües oficials a les Illes Balears.

Els milions d’euros destinats a això, es podrien dedicar a altres partides més urgents i més demandades per la comunitat educativa de les Illes Balears: la reducció valenta de ràtios, la contractació de més professionals o la creació de noves infraestructures.

Des d’Alternativa, no comprenem l’aversió cap a la normalitat i la pau lingüística i social en els centres educatius de les Illes Balears i ens oposem frontalment a qualsevol intent de separar l’alumnat per motius polítics. Uns pressupostos no poden trencar la normalitat als centres educatius.

El preu de la segregació lingüística a les Illes Balears

Desplaçat dalt de tot

Descobriu-ne més des de Alternativa

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint