Desconnecta! Pel dret a la desconnexió digital.

Una de les principals reclamacions que ens fèieu els docents el curs passat era la impossibilitat de desconnectar de la feina una vegada acabat l’horari laboral ja que es reben mails constantment per part de directives, companys, alumnes i famílies. L’elevat número d’hores lectives i de tasques no relacionades directament amb la docència fa que sigui impossible estar al dia en la gestió dels correus electrònics i missatges de les plataformes educatives que s’usen als centres si no s’inverteix temps fora de l’horari laboral. Si a tot això sumem l’existència de nombrosos grups de Whatsapp la desconnexió és impossible.

Des d’Alternativa, us volem recordar que existeix una normativa, que us animem a consultar i si penseu que s’incompleix denuncieu-ho i parleu-ne al vostre centre.

És per això que us feim les següents recomanacions per tal que el curs que ara comença sigui més fàcil de dur i es redueixi la “jornada fantasma” que el sindicat ve denunciant des de fa temps. Recordeu que la jornada laboral és de  37,5  hores, d’aquestes 30 són de permanència al centre.  Amb tot això, haurieu de fer 7,5 hores de feina a casa durant tota la setmana.

• El primer de tot és prioritzar l’atenció directa a l’alumnat.
  • Posa’t un horari per acabar i compleix-lo.
  • Utilitza únicament el correu corporatiu per comunicar-te amb companys, alumnes i famílies.
  • Si al teu centre hi ha grup de Whatsapp, no estàs obligat a ser-hi. La nostra recomanació, si des del centre es considera una eina de comunicació és usar les llistes de difusió, que són unidireccionals.
  • Si has d’enviar un correu electrònic fora de l’horari laboral, pensa si és realment necessari. Les persones que el reben poden sentir-se obligades a contestar al moment. Recorda que existeix l’eina que et permet programar els missatges en dia i hora concrets.
  • És fonamental que en parleu al centre, comenteu-ho amb els companys i establiu tant als departaments com als claustres una sèrie de criteris que afavoreixin la conciliació amb la vida personal.

NORMATIVA ESTATAL: https://www.insst.es/documentacion/material-divulgativo-y-audiovisual/carteles/sabias-que-tienes-derecho-desconexion-digital-sea-cual-sea-tu-puesto-trabajo-ano-2022

Desconnecta! Pel dret a la desconnexió digital.