ALTERNATIVA I EL FOLC, PROTECCIÓ DELS DOCENTS DE BALEARS

Els resultats dels processos d’estabilització han fet palès que  la lluita que va fer el sindicat Alternativa Docent en el 2020, quan la Conselleria dirigida per Martí March volia eliminar el FOLC com a requisit per poder impartir docència a les Illes Balears,  no ha estat debades.

Sense aquest requisit, la majoria dels docents que han obtingut plaça a les Illes Balears en aquest concurs de mèrits s’haurien quedat sense estabilitzar; com per exemple els mestres de primària per qui la nota de tall ha quedat en 9,5 a Balears i a La Rioja, per exemple, és un 12. Cal afegir que a l’especialitat de Primària: a València s’han estabilitzat 691 persones i la darrera amb una nota de 9’3749 mentre que a Balears s’han estabilitzat 142 places i la 142 té un 9’142. .Pel que fa als mestres d’anglès a Primària, sense el FOLC només haguessin quedat estabilitzades unes 4 persones enlloc de 74 de Balears.  En el cas dels docents d’Audició i llenguatge, només 7 de Balears haguessin quedat estabilitzats enlloc de 89.

Al cos de secundària, a Matemàtiques, la nota de tall ha quedat en un 6,7664 i a Andalusia és  un 9,5.

Sense haver donat la primera veu d’alarma des d’Alternativa, els resultats pels docents de les Illes Balears, haguessin estat pitjors. Vàrem defensar la llengua i els treballadors compromesos amb l’educació a les Illes Balears. Ho seguirem fent!

ALTERNATIVA I EL FOLC, PROTECCIÓ DELS DOCENTS DE BALEARS